Hein Schumacher, az Unilever vezérigazgatója a holland FD pénzügyi napilapnak nyilatkozva elmondta, hogy a vállalat több élelmiszermárkától is megválhat, a tervezett eladások összértéke pedig az egymilliárd eurót is meghaladhatja.
Ugyan a vezérigazgató nem részletezte, hogy mely márkákról lehet szó, a Reuters információi szerint azonban a holland Unox, illetve a Conimex is értékesítésre kerülhet, továbbá Nagy-Britanniában és más európai országokban is terveznek kisebb márkákat eladni.
Az Unilever, amely világszerte mintegy 400 márkát birtokol, az elmúlt évben már megkezdte tevékenységének újrakalibrálását. A cél, hogy jobban összpontosítsanak a 30 legnagyobb márka marketingjére és racionalizálják üzleti tevékenységüket, különösen Európában.
Ennek részeként márciusban bejelentették, hogy kiválasztják a jégkrém üzletágat, amely olyan ismert márkákat foglal magában, mint a Magnum és a Ben & Jerry's.
A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy nem minden olyan márkától válnak meg, amely nem illeszkedik tökéletesen ebbe a stratégiába.
Nem tartunk kiárusítást. Mindig lesznek olyan márkák, amelyek nem illeszkednek tökéletesen a stratégiába, de az Unilever részei maradnak
- nyilatkozta Schumacher.
Az Unilever lépése illeszkedik abba a tendenciába, hogy a nagy fogyasztási cikkeket gyártó vállalatok igyekeznek optimalizálni portfóliójukat, és a legnyereségesebb, illetve legnagyobb növekedési potenciállal rendelkező márkákra összpontosítani erőforrásaikat.
Forrás: Reuters
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images