A hír egy állítólagos vállalati e-mail kiszivárgásával került napvilágra, amely 10%-os árcsökkentést kért egy meg nem nevezett beszállítótól januártól kezdődően.
A kínai autópiacon dúló árverseny már eddig is jelentős átrendeződést hozott. Több kisebb szereplő a csőd szélére került, míg nyugati autógyártók, mint a Volkswagen és a Stellantis, kínai partnerekkel szövetkeztek, hogy erősítsék pozíciójukat az elektromos járművek piacán.
A BYD eddig sikeresen navigált a piaci turbulenciák között. Az év elején az egész iparágra kiterjedő kiterjedő árcsökkentések újabb körét vezette, amivel sikeresen növelte piaci részesedését és kiszorította gyengébb versenytársait. A vállalat továbbra is rekordszintű bevételt és jövedelmet produkál. A legutóbbi negyedévben bevételei először előzték meg a Tesla Inc. bevételeit, bruttó árrése pedig 21,9%-ra, az elmúlt egy év legmagasabb szintjére emelkedett.
A BYD Kína legkelendőbb autómárkájává nőtte ki magát: idén mintegy 3,2 millió plug-in hibrid és elektromos járművet értékesített, beleértve az októberi rekordot, amikor félmillió autót adott el
A vállalat az év végére legalább 4 millió darabos eladást tervez, ami jól mutatja ambiciózus növekedési stratégiáját.
A BYD PR- és márkaigazgatója, Li Yunfei, reagálva az információkra, közösségi média bejegyzésében hangsúlyozta:
Az éves alku a beszállítókkal bevett gyakorlat az autóiparban. Árcsökkentési célokat terjesztünk elő a beszállítóknak. Ezek nem kötelező követelmények.
Az árcsökkentési kérelem a beszállítók felé azt sugallja, hogy a BYD felkészül a verseny további éleződésére, és igyekszik megőrizni vezető pozícióját a kínai elektromos járműpiacon. A lépés egyben jelzi, hogy a vállalat proaktívan reagál a piaci kihívásokra, és kész további árengedményekkel is versenyezni a jövőben.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Portfolio