A német piac 20 legnépszerűbb modellje közötti árkülönbség novemberben mintegy 1100 euróval (450 ezer forint) csökkent októberhez képest.
Az új autók vásárlóinak átlagosan még mindig 5583 euró többletköltséget jelent egy teljesen elektromos akkumulátoros jármű megvásárlása a belső égésű motoros járműhöz képest.
Az összehasonlításhoz az úgynevezett tranzakciós árakat vették figyelembe, vagyis a listaárakat a nyíltan meghirdetett kedvezmények levonásával.
A tanulmányt vezető Ferdinand Dudenhöffer, a CAR igazgatója szerint az uniós szabályozás arra kényszeríti a gyártókat, hogy a jövő évtől arányosan nagyobb számú elektromos járművet értékesítsenek. Ellenkező esetben magas büntetőösszegekkel kell számolniuk. A szabályozás elindításának késleltetése, ahogyan azt az iparág követeli, tovább lassítaná az elektromos járművek értékesítését - figyelmeztet az autóipari szakértő.
A következő hónapokra a német piacon az elektromos járművek részarányának enyhe növekedésére számít a CAR. Októberben ez az arány 15,3 százalék volt. Az elektromos autók vásárlásához nyújtott állami környezetvédelmi kedvezmény év eleji megszűnése azonban továbbra is érezteti hatását.
Címlapkép forrása: Portfolio