A rendszer a csalókkal szemben az objektív felelősség elve alapján jár el,
a méréseket befolyásolni próbáló vagy akadályozó járművek üzembentartói akár 650 ezer forintos bírságra is számíthatnak.
A közlemény szerint a szabályokat áthágó tehergépjárművek bírsága a szabálysértés mértékétől függően 65 ezer és 650 ezer forint között alakulhat.
A rendszer célja a túlsúlyos járművek kiszűrése, amely nemcsak közlekedésbiztonsági szempontból kiemelt jelentőségű, hanem a piacvédelem és a környezetvédelem miatt is.
A túlsúlyos tehergépjárművek az utak gyorsabb elhasználódását okozzák, hozzájárulva az útburkolati hibák kialakulásához és az útkarbantartási költségek növekedéséhez.
Az ÉKM közleménye hangsúlyozza, hogy az új rendszer célja az igazságos és biztonságos közlekedési feltételek megteremtése. A technológia folyamatos ellenőrzést tesz lehetővé a közutakon és az autópályákon, miközben szigorúan bünteti a szabályszegéseket, hozzájárulva a fenntarthatóbb közlekedési infrastruktúra megőrzéséhez.
A Lázár János vezette közlekedési tárca számos további közlekedési szabályt módosítana egy nem rég kiadott tervezet szerint. Ahogy arról részletesen írtunk, átalakulna a műszaki vizsgáztatás rendszere is.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Portfolio