A cégvezető hangsúlyozta, hogy az AutoWallis májusban frissített stratégiájában kiemelt célként fogalmazta meg a növekedést és a diverzifikációt, melyekhez a legújabb felvásárlás tökéletesen illeszkedik. A MILAN KRÁL nemcsak BMW, Mercedes és Ford személyautókat, hanem Mercedes-Benz nagyhaszonjárműveket is értékesít, sőt, speciális szervizeket üzemeltet és különálló lakatos- és fényezőüzemmel is rendelkezik.
A cseh piac stratégiai jelentőségét a lakosság számához képest közel kétszeres méretű újautó-piac adja. Az AutoWallis egyébként már a tranzakció előtt jelen volt Csehországban a SsangYong márka forgalmazójaként és nyár óta a Stratos csoport tulajdonosaként. Utóbbi három telephelyen, Prágában és két vidéki városban működtet BMW kereskedést és szervizt. Az AutoWallis további növekedési tervei között szerepel a közép-kelet-európai régióban való terjeszkedés. Több tárgyalást folytatnak a környező országokban, többek között Szlovákiában, Romániában, Horvátországban, Szlovéniában.
A vállalat célja, hogy 2028-ra megduplázza az eladott autók számát és árbevételét, elérve a 2 milliárd eurót meghaladó szintet.
Ehhez körülbelül 80 milliárd forintos beruházást terveznek, amelynek jelentős része új akvizíciókra irányul. Ormosy Gábor elmondta:
az akvizíciók mellett az organikus fejlődésen is dolgozunk, hiszen az első öt évünk nagy büszkesége, hogy az akkor elért négyszeres növekedést folyamatos hatékonyságnövelés mellett tudtuk elérni.
A műsor már meghallgatható a Spotify-on, az Apple Podcasten, a többi nagy podcast platformon, és itt, a cikkbe ágyazott lejátszóban is a harmadik jelölőre kattintva.
A cikk és a podcast az AutoWallis Nyrt. támogatásával jelent meg.
Címlapkép forrása: Matthias Balk/picture alliance via Getty Images