Jason Chen, a CATL európai operációs vezetője a hírügynökségnek elmondta, hogy több európai kormánnyal, köztük Magyarországgal is tárgyalnak a lehetséges helyszínekről.
A debreceni gyár, amely 2025 második felében kezdi meg működését, évi 40 GWh kapacitást céloz az első fázisban, és ezt 100 GWh-ra bővítenék. Az üzemben 2000-3000 dolgozót foglalkoztatnak majd, törekedve a helyi munkaerő nagyarányú bevonására.
Az újonnan létesítendő újrahasznosítási központ esetében a CATL saját Guangdong Brunp Recycling Technology vállalatával és európai partnerekkel is együttműködést tervez ezen a téren. Chen szerint a villamosítás „visszafordíthatatlan trend”, amely ellenáll a gazdasági nehézségeknek,
noha más nagy szereplők, például Volkswagen és Mercedes, lassítottak az átállási terveiken.
A CATL debreceni gyára Magyarország eddigi legnagyobb zöldmezős beruházása, amely erősíti az ország helyét az elektromos járművek európai gyártási láncában. A cég emellett helyi beszállítókat is keres, és Volvo Car AB-vel is megállapodást írt alá az akkumulátor-újrahasznosítás kapcsán.
Címlapkép: A drónnal készített képen talajelõkészítõ munkálatokat végeznek a leendõ CATL akkumulátorgyár területén a Déli Ipari Parkban Debrecen közelében 2023. február 23-án. A valaha volt legnagyobb, mintegy 3000 milliárd forint összértékû magyarországi beruházás keretében a kínai Contemporary Amperex Technology Co. Limited (CATL) közvetlenül 9000 új munkahelyet hoz létre Debrecenben. A fotó forrása: MTI Fotó/Czeglédi Zsolt