A hideg idő következményei közül az autósok számára a legjelentősebb, hogy a dízel üzemanyag egyik összetevője már mínusz 8-10 fokon kristályosodni kezd.
A kristályok eltömíthetik a szűrőket, és akadályozhatják az üzemanyag áramlását,
ami önmagában is nehézséget okozhat a motor téli indításában. Ráadásul a hőmérséklet csökkenésével párhuzamosan nő az üzemanyag viszkozitása (vagyis csökken a „folyóssága”), ami szintén gátolhatja az indítást és a megfelelő motorműködést. Az előző két ok miatt a motor hosszabb ideig és nagyobb erőfeszítéssel próbálja beindítani az égési folyamatot. Ez a megnövekedett terhelés fokozott igénybevételt, azaz kopási kockázatot jelent a motoralkatrészekre, amelynek a kivédésében szintén segít a téli dízel, írják.
Fontos információ az autósok számára, hogy a prémium dízelek hidegtűrése eleve kedvezőbb, és ezek az üzemanyagok magasabb adaléktartalmuk révén 45%-kal kevesebb lerakódást okoznak a motorban. Ez nem csupán a gépjármű motorjának megóvása és a hosszabb élettartam érdekében fontos, hanem kedvezőbb működést is biztosít. Azok számára, akik a november 15. utáni időszakban is szeretnék minimalizálni az időjárás miatti meghibásodási kockázatot, különösen magasabban fekvő területeken vagy a környező országok magashegyi vidékein,
a prémium üzemanyag továbbra is az optimális választás a Mol szerint.
Címlapkép forrása: mol