A minisztérium sajtóosztálya szerint egy technikai hiba történt akkor, amikor a kormányhatározatok megjelentek a beruházási programmal, a kormányzati bürokrácia lerövidítette ennek a tartalmát. Hangsúlyozták, hogy a vasúti fejlesztési célok és azok költségvetési adatai valójában mindig is részét képezték a terveknek.
Az újonnan nyilvánosságra került lista számos nagyszabású projektet tartalmaz.
Ezek közül kiemelkedik a fővárost délről elkerülő V0 teherforgalmi vasútvonal 3302 milliárd forintos, valamint a Budapest-Varsó nagy sebességű vasút magyar szakaszának 2280 milliárd forintos beruházása. A tervek között szerepel továbbá a nagy sebességű vasút kolozsvári folytatása, amely 1482 milliárd forintba kerülne.
A meglévő vasúthálózat fejlesztésére is jelentős összegeket szánnak. Tizenegy nagyobb szakasz korszerűsítésére összesen 2713 milliárd forintot irányoztak elő. Ezek között található például a Zalaszentiván-Nagykanizsa, a Debrecen-Mátészalka és a Kiskunfélegyháza-Szeged vonalszakaszok felújítása.
Budapest sem marad ki a fejlesztésekből. A fővárosban többek között a Déli körvasút további ütemei, a Budai fonódó II. üteme, valamint a HÉV-vonalak korszerűsítése szerepel a tervek között. Ezekre a projektekre összesen több mint 200 milliárd forintot szánnak.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Portfolio