A bejegyzésében azt írta, hogy a Déli Körvasút-beruházás a kötöttpályás közlekedésfejlesztés több évtizedes adóssága, összeköti az ország keleti és nyugati felét.
Mérföldkő a magyar vasút történetében, hasonló jelentőségű vasútépítés 100 éve nem volt a főváros területén.
A videóban ismertette: a 100 tonnás hídelemnek köszönhetően egy mérnöki szempontból különösen nehéz helyszínen is meg tudják oldani a vasúti pálya bővítését és korszerűsítését. Bővítés, hiszen a harmadik vágánnyal érdemben növelik a vasúti kapacitást, több sínen több vonatot tudnak majd közlekedtetni. Emellett ez az évszázad korszerűsítése, hiszen a kor legmodernebb és leghatékonyabb megoldásait használják, hogy elérhessék a Déli Körvasút legnagyobb eredményét - mondta.
Nagy Bálint kifejtette, hogy úgy növekedhet ezen a szakaszon a vasúti forgalom, hogy a zaj vagy a por jóval kevesebb lesz a környéken. Közölte: ezen a hídelemen fog futni a harmadik vágány, amelynek köszönhetően nemcsak Budapest és vonzáskörzete között, hanem a városon belül is jobb lesz a kötöttpályás közlekedés. Ez hatalmas előny a dél-budaiaknak, az agglomerációban és a vidéken élőknek is, akik a fővárosba közlekednek.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images