Amikor eredetileg be akartunk fektetni az Egyesült Államokban, az amerikai kormány nemet mondott. Én azonban nyitott vagyok az együttműködésre
– nyilatkozta Zeng a Reutersnek.
Az amerikai piac hosszú ideje elérhetetlen a kínai elektromosautó- és akkumulátorgyártók számára. Ezt mindkét politikai oldal, köztük Donald Trump által bevezetett protekcionista intézkedések akadályozták, aki már első elnöki ciklusában, 2017-ben átfogó kereskedelmi háborút indított Kínával szemben.
A kínai akkumulátorok jelenleg nem jogosultak a Biden-adminisztráció által bevezetett fogyasztói EV-támogatásokra sem, sőt a kínai elektromos autókat 100%-os vám sújtja, ami gyakorlatilag teljes tiltást jelent.
Trump korábban már jelezte, hogy bár meg kívánja akadályozni a kínai autók importját, nem zárkózik el attól, hogy kínai autógyártók az USA-ban létesítsenek gyárakat és amerikai munkásokat foglalkoztassanak.
Adni fogunk ösztönzőket, és ha Kína és más országok itt akarnak gyárakat nyitni, az jó dolog
– mondta Trump még egy augusztusi interjúban.
Jelenleg a CATL amerikai jelenléte kizárólag licencmegállapodásokra korlátozódik. A Ford és a Tesla már együttműködik a kínai óriással akkumulátor-technológia licencelése terén, és 2025-re új üzemeket terveznek Michiganben és Nevadában.
Zeng optimista az amerikai piac iránt, de továbbra is várja a Trump-adminisztráció konkrét lépéseit a kínai befektetések ösztönzésére. A Trump-kormány jövőbeli politikája nemcsak a CATL, hanem más kínai óriások, például a BYD számára is kulcsfontosságú lehet az amerikai piacra lépéshez, ami akár jelentős lendületet adhat az Egyesült Államok elektromos járművekre való átállásának.
Címlapkép forrása: Portfolio