Ez a visszaesés egyértelműen a sztrájk következménye, bár a vállalat szóvivője elmondta, hogy
a leszállításokat a munkabeszüntetésben nem érintett dolgozók végezték.
Kelly Ortberg vezérigazgató ráadásul azt is elmondta, hogy
a termelés újraindítása sem fog egyik pillanatról a másikra megtörténni,
ugyanis a folyamat során a Boeingnek számos feladatot kell elvégeznie, beleértve a lehetséges veszélyek felmérését, a gépkezelői feladatok és biztonsági követelmények újrafogalmazását, valamint a képzési képesítések aktualizálását.
A vállalat Washington államban és Oregonban indítja újra a 737 Max, a 767-es és a 777-es programok, valamint a repülőgépek katonai változatainak gyártását. Érdekesség, hogy a 787 Dreamliner gyártása a sztrájk alatt is folytatódott, mivel ezeket a gépeket egy nem szakszervezeti alapon működő dél-karolinai üzemben készítik.
A munkabeszüntetés ellenére a Boeing októberben is jelentős számú megrendelést könyvelhetett el. Bruttó 63 új rendelést kaptak, köztük 40 darab 737 Max 8-ast az Avia Solutions Group részére, valamint 10 darab 787 Dreamlinert a LATAM Airlines számára.
Címlapkép forrása: Shutterstock