Nagy Bálint a projektet azzal indokolta, hogy a közlekedési akcióterv egyik legjelentősebb részét képező, csaknem 800 milliárd forintos infrastruktúrafejlesztés mellett szükség van járműfejlesztésre is.
Az új járművek beszerzése ugyanakkor hosszú folyamat, egy most megvásárolt vasúti jármű legjobb esetben 2028-ra állhat forgalomba.
Érdemes tehát azokat is számításba venni, amelyek a MÁV tulajdonát képezik, de felújításra várva nem közlekednek.
Országszerte csaknem 100 ilyen vasúti kocsi van, ezek felújításával időt lehet nyerni
- mondta az államtitkár.
Megkezdődött annak a mintegy 100 vasúti szerelvénynek a felújítása, amelyeket alkatrészhiány miatt eddig nem lehetett korszerűsíteni. Ezeknek körülbelül a fele korszerű, első- és másodosztályú intercity-kocsi. A felújítandó járművek a tervek szerint a következő nyáron már forgalomba is állhatnak, így még több légkondicionált vasúti kocsi közlekedhet jövőre. Ez a projekt lesz tehát a következő 9 hónap legfontosabb feladata - tette hozzá a MÁV vezérigazgatója.
Emlékezetes, hogy épp a héten láttak napvilágot a MÁV friss járatpontossági adatai, amely értelmezés hullámokat kavart a szakértői körökben:
Címlapkép forrása: Nyitrai David