„A BYD nem kommentál sajtóértesüléseket, így a konkrét ügyben nem tudunk jelenleg tájékoztatást adni. A magyar szaktudást, innovatív szemléletet, a jól képzett munkaerőt természetesen nagyra becsüljük, ezért is építjük autógyárunkat Magyarországon, Szegeden” – válaszolta a BYD a Szegeder megkeresésére.
A lap azután kereste meg a céget, hogy a Reuters arról írt, a BYD fontolóra vette, hogy
költséghatékonysági okokból Hollandiából Magyarországra helyezi át európai központját.
A hírügynökség szerint az áthelyezést költségcsökkentési okok motiválják, és az, hogy Magyarország azon országok közé tartozik, amelyek nem támogatták az EU új, kínai elektromos járművekre vonatkozó vámját.
Gong Tao, a Kínai Népköztársaság budapesti rendkívüli és meghatalmazott nagykövete pénteken az MTI szerint azt mondta:
a BYD szegedi üzemének építése jó példája a két ország közötti kapcsolatok fejlődésének.
Hangsúlyozta, Magyarország és Kína kapcsolatai a történelem során jelenleg a legjobbak.
A nagykövet közölte, csütörtöki és pénteki szegedi látogatása során találkozott Botka László (Összefogás Szegedért) polgármesterrel, Mágori Andrással (Fidesz-KDNP), a Csongrád-Csanád vármegyei közgyűlés elnökével, valamint a Szegedi Tudományegyetem (SZTE) vezetőivel.
A nagykövet elmondta, a BYD szegedi üzemének építése zökkenőmentesen folytatódik. A tervek szerint 2025 második félévében elindul a termelés, és elkészülnek az első elektromos személyautók a szegedi gyárban.
Címlapkép forrása: Portfolio