A Washington Post belső forrásai szerint
hétfő délig több mint 200 ezer online előfizető mondta le előfizetését.
Ez a szám a lap nagyjából 2,5 millió előfizetőből álló fizetős olvasótáborának mintegy 8 százalékát jelenti. A leiratkozások száma a hét elején tovább emelkedett.
Marcus Brauchli, a Post korábbi ügyvezető szerkesztője az NPR-nek nyilatkozva "kolosszális számnak" nevezte a lemondások mértékét.
A probléma az, hogy az emberek nem tudják, miért lett meghozva a döntés.
Alapvetően tudjuk, hogy a döntés megszületett, de nem tudjuk, mi vezetett hozzá" - fogalmazott Brauchli.
Will Lewis vezérigazgató pénteken azzal indokolta a döntést, hogy a lap visszatér gyökereihez, és "független lapként" nem támogat jelölteket az idei elnökválasztási versenyben vagy a jövőbeni választásokon. A lapon belül azonban kevesen adnak hitelt ennek az indoklásnak, tekintettel az időzítésre,
mindössze napokkal a Kamala Harris és Donald Trump közötti, fej-fej mellett zajló verseny lezárása előtt.
Marty Baron volt ügyvezető szerkesztő az NPR Morning Edition című műsorában hétfőn hangot adott szkepticizmusának: "Ha ez a döntés három évvel ezelőtt, két évvel ezelőtt, talán még egy évvel ezelőtt is megszületett volna, az rendben lett volna. Ez egy kétségtelenül ésszerű döntés. De ez a választások előtt néhány héttel született, és nem volt érdemi, komoly tanácskozás a lap szerkesztőségével. Nyilvánvalóan más okokból hozták meg, nem pedig magas elvi okokból."
Jeff Bezos a Washington Post hétfő este közzétett véleménycikkében elismerte, hogy az időzítés nem volt ideális.
Nem volt megfelelő a tervezés, ez nem valamiféle szándékos stratégia volt
- írta a tulajdonos.
Címlapkép forrása: Leon Bennett/GA/The Hollywood Reporter via Getty Images