A Booking.com az egyik legnagyobb online szállásközvetítő platform, amely hazánkban is meghatározó piaci szereplő, jelenleg több mint 22 ezer magyarországi szolgáltatót jelenít meg felületén, melyből mintegy 6800 budapesti szálláshely.
A platformmal kapcsolatban azonban a közelmúltban problémák merültek fel a szálláshelyek, a fogyasztók és a hatóságok részéről egyaránt.
A nehézségek közé tartozott többek között a korlátozottan elérhető, valójában nem megfelelő ügyfélszolgálat, a félrevezető marketingkampányok, illetve a szigorú lemondási feltételek és árgaranciák, melyek jelentős terhet rónak a szálláshelyszolgáltatókra. Emellett jelentős nehézséget jelentett a kifizetések elmaradása 2023 nyarán, amely a hazai szálláshelyek meghatározó részét érintette.
Nagy Márton mint turisztikáért és fogyasztóvédelemért is felelős miniszter kiemelten kérte a Booking.com képviselőit, hogy fokozottan ügyeljenek a fogyasztók, továbbá a partner szálláshelyek transzparens, teljes körű tájékoztatására, és maradéktalanul tartsák be a jogszabályi előírásokat, a fogyasztóvédelmi kötelezettségeiket
– írja az NGM közleménye.
A nemzetgazdasági miniszter emellett
arra kérte a Booking.com képviselőit, hogy a SZÉP-Kártyákat a cég is fogadja el a belföldi foglalások esetében.
A közlemény arra is kitér, hogy a minisztérium a digitális SZÉP-kártya bevezetése érdekében egyeztetést kezdeményezett a Magyar Bankszövetséggel és a kártyát kibocsátó bankokkal a szükséges fejlesztések elindításáról.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images