A Mercedes-Benz pénzügyi teljesítménye jelentősen romlott a harmadik negyedévben: a bevétel 34,52 milliárd euróra csökkent, ami körülbelül 7%-os visszaesést jelent az előző év azonos időszakához képest. A vállalat kamat- és adófizetés előtti eredménye még drasztikusabban, 48%-kal esett vissza, 2,52 milliárd euróra.
A nyereségesség kulcsfontosságú mutatója, a működési marzs 4,7%-ra csökkent, ami messze elmarad a vállalat által kitűzött 8%-os minimális céltól, és jóval alacsonyabb az egy évvel korábbi 12,4%-os szintnél.
Ez a visszaesés főként a vállalat legdrágább modelljeinek csökkenő eladásaival magyarázható.
A kínai piac különösen problémás területnek bizonyult a Mercedes számára. Az ország gazdasági lassulása, amelyet az elhúzódó ingatlanpiaci visszaesés is súlyosbít, jelentősen csökkentette a luxusautók, köztük az S-osztály és a Maybach modellek iránti keresletet.
Ez a tendencia arra kényszerítette a vállalatot, hogy lefelé módosítsa 2024-es értékesítési előrejelzéseit és csökkentse a személygépkocsi-üzletág haszonkulcsát.
A felsőkategóriás autók eladásainak gyengülése különösen érzékenyen érinti a Mercedest, mivel ez a szegmens kulcsfontosságú szerepet játszik a vállalat stratégiájában. A luxusmodellek értékesítéséből származó bevételek finanszírozzák a cég átállását a teljesen elektromos jövőre.
Harald Wilhelm pénzügyi igazgató így nyilatkozott a helyzetről:
A harmadik negyedéves eredmények nem felelnek meg ambícióinknak. Óvatosan tekintünk a piac további alakulására, és minden erőfeszítést fokozni fogunk a további hatékonyságnövelés és költségjavítás érdekében az egész üzletágban
Címlapkép forrása: Artur Widak/NurPhoto via Getty Images