A Northvolt már hetek óta dolgozik azon, hogy biztosítsa a szükséges forrásokat: a vállalat elbocsátásokkal, a projektek visszavágásával, költségcsökkentéssel és tőkebevonással próbálja kezelni a helyzetet, miközben növelni igyekszik az akkumulátorcellák gyártását fő üzemében.
A Goldman Sachs részvétele lendületet adhat a Northvolt forrásgyűjtési erőfeszítéseinek, és másokat is ösztönözhet a részvételre.
A helyzetet azonban bonyolítja a hitelezők, tőkebefektetők és kormányzati szereplők sokfélesége, akik korábban támogatták a vállalat célját, hogy független európai ellátási láncot hozzon létre az elektromos járművek számára.
A Northvolt rövid távú szükségleteinek kielégítésére körülbelül 200 millió eurót szán, amelyből mintegy 150 millió eurót már szóbeli megállapodások keretében lekötöttek.
A fő részvényes Volkswagen már jelezte, hogy hajlandó segíteni az akkumulátorcellák gyártásának felfuttatásában, bár konkrétumokat még nem közöltek.
A Northvolt 2017-es alapítása óta mintegy 10 milliárd dollárnyi adósság- és tőkefinanszírozást kapott. Agresszív növekedési stratégiája azonban számos problémát okozott. A vállalat minőségi problémákkal is szembesült, ami a BMW egy 2 milliárd eurós megrendelésének lemondásához vezetett júniusban. Végső során pedig ez az esemény volt az, ami hozzájárult a jelenlegi likviditási válsághoz.
Svédország és Németország tisztviselői hangsúlyozták a Northvolt megmentésének fontosságát. Robert Habeck német gazdasági miniszter szerint a problémák technikailag megoldhatóak. Ebba Busch svéd miniszterelnök-helyettes pedig kijelentette, hogy még mindig van remény a Northvolt számára.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images