Előfizetői tartalom

Kozák Tamás: nem csak az árelőny miatt sikeresek a diszkontok

Rendkívül turbulens időszakban van a magyar kiskereskedelem. A forgalom a reálbéremelkedés ellenére hosszú idő óta a 2021-es szinten mozog, az online szegmensben egyre több külföldi szereplő jelenik meg, az adók magasak, sok a piacbefolyásoló kormányzati intézkedés és a boltoknak kezelniük kell a betétdíjas rendszert annak minden gyerekbetegségével együtt. Mindezek tetejében nem úgy tűnik, hogy a nagy külföldi láncok lennének a kormány kedvencei. Mindezekről kérdeztük Kozák Tamást, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkárát.

Kezdjük a betétdíjas termékekkel. Csökkent azoknak a termékeknek a forgalma, amelyeket érint az 50 forintos költség? Főként az olcsóbb ásványvizekre gondolok, amelynek árában jelentős tétel lehet az a díj. A fogyasztási szerkezet ettől nem változott. Bár az 50 forint összességében sok, most már naponta több mint egymillió palack visszaváltásáról beszélünk. Áruházi...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés