A közlemény szerint a Nagykanizsa-Pécs vonal Szigetvár és Szentlőrinc közötti szakaszán a megengedett legnagyobb sebesség 80 km/h, de a pálya romló állapota miatt több helyen sebességkorlátozásokat kellett bevezetni, ami gyakori késéseket eredményezett – írja az MTI.
A mostani teljes körű felújítás során kicserélik a síneket és a betonaljakat, két vasúti átjárót átépítenek, és többek között húszezer tonna zúzott követ, hétezer vasbetonaljat,
valamint 174 darab, egyenként 120 méteres hosszúsínt fektetnek le.
A beruházás összköltsége meghaladja a hárommilliárd forintot. Tavaly a MÁV 900 millió forintot fordított erre a vonalra, és ha a jövőben lesz rá forrás, folytatják a Nagykanizsa-Pécs vasútvonal más szakaszainak felújítását is – áll a közleményben.
A munkálatok ideje alatt, október végéig, Szentlőrinc és Szigetvár között pótlóbuszok közlekednek.
A MÁV közleménye szerint a felújításnak köszönhetően gyorsabbá és kiszámíthatóbbá válik a vonatközlekedés, a késések száma pedig jelentősen csökken a Nagykanizsa-Pécs vonalon.
A felújított szakaszon novembertől megszűnik a sebességkorlátozás egy tíz kilométeres szakaszon, így a vonatok ismét 80 km/h sebességgel közlekedhetnek. A Szentlőrinc és Szigetvár közötti menetrend is kiszámíthatóbbá válik. A Dráva-menti települések Somogy megyében, valamint Szentlőrinc és Szigetvár térsége Baranyában gyorsabb és megbízhatóbb vasúti összeköttetést kapnak, így a Pécs és Szombathely közötti Pannónia InterRégiók is pontosabban közlekedhetnek.
A Barcs-Szigetvár-Szentlőrinc-Pécs útvonalon csúcsidőben óránként, azon kívül pedig kétóránként indulnak majd vonatok.
Mint arról korábban beszámoltunk, az elmúlt 10 évben egy 10 milliárd eurós vasúti infrastrukturális fejlesztésre készül a MÁV és a kormány, miután idén nyáron súlyos fennakadásokat okoztak a különböző szerelvény- és pályaproblémák.
Címlapkép forrása: Portfolio