Az Everstream Analytics adatai szerint szerdáig legalább 45 konténerszállító hajó várakozott a sztrájk által érintett kikötők előtt, szemben a vasárnapi sztrájkkezdés előtti három hajóval. Jena Santoro, az Everstream munkatársa szerint a hajótorlódás a hét végére megduplázódhat, és felszámolása akár hónapokig is eltarthat - írja a Reuters.
A Nemzetközi Hajózási Szövetség (ILA) és a munkáltatókat képviselő Egyesült Államok Tengerészeti Szövetsége (USMX) között egyelőre nem folynak tárgyalások. Az ILA jelentős béremelést követel, valamint garanciát kér a kikötői automatizálási projektek leállítására, amelyektől a munkahelyek megszűnését féltik.
Az USMX 50%-os béremelést ajánlott, de ezt a szakszervezet nem tartja elégségesnek.
Az USMX szerdán késő este jelezte nyitottságát az új tárgyalásokra: "Nem tudjuk előfeltételekhez kötni a tárgyalásokhoz való visszatérést, de továbbra is elkötelezettek vagyunk a jóhiszemű tárgyalás mellett."
Joe Biden elnök kormánya a szakszervezet oldalára állt, nyomást gyakorolva a kikötői munkaadókra a bérajánlat emelése érdekében. A kormányzat többször kijelentette, hogy nem fog szövetségi hatáskörrel élni a sztrájk leállítására.
A National Retail Federation és 272 másik kereskedelmi szövetség felszólította a kormányt a beavatkozásra, arra hivatkozva, hogy a munkabeszüntetésnek "pusztító következményei" lehetnek a gazdaságra nézve. Közgazdászok szerint a hosszan tartó leállás előbb-utóbb hatással lesz a fogyasztói árakra, valószínűleg először az élelmiszerárak fognak reagálni.
Forrás: Reuters
Címlapkép forrása: Shutterstock