Az európaiak nem költenek a boltokban, miközben a kontinens tengerpartjain alig lehet mozdulni a tömegtől – nagyjából így írható le az idei év fogyasztói kiadások szempontjából. Európa gazdasága látványosan szenved, amelynek az ipar ilyen-olyan problémái mellett az az oka, hogy a jelentős idei reálbér-emelkedés ellenlére nem indul be a kontinensen a fogyasztás. Ám miközben a bolti forgalom továbbra is nyomott,
tursztikai célú kiadásokra minden eddiginél többet költötenek a fogyasztók Európában.
A lakosság 2020 és 2022 között a koronavírus-járvány és a reálbér-csökkenés hatásai miatt elhalasztotta utazásait, amit 2023-ban és 2024-ben pótolt be. A vendégéjszakák száma az EU-ban tavaly 2%-kal haladta meg az addigi rekordév 2019 számait. Idén az első hat hónapban 1%-kal volt magasabb, mint 2019-ben, ám a főszezon számai még hiányoznak.
Amire választ kaphat cikkünkben:
- Mennyivel nőnek gyorsabban a turistacélpont országok a többinél?
- Kik részesültek a turizmus felpattanásából?
- Mely országok nevezhetők turistacélpont országnak?
- Miért nőnek gyorsabban ezek az országok?
- A turizmus a kulcsa a versenyképességnek?
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!