Portfolio signature

Vége a home office virágkorának: vissza az irodába!

Világszerte változatos módszerekkel vágják vissza a távmunkával töltött napokat és órákat a cégek. Vannak, akik monitorozzák, honnan dolgoznak a kollégák, mások pedig nemes egyszerűséggel teljesen betiltják a home office-t. Miért fordult visszájára a koronavírus-járvány alatt oly sikeresnek tűnő trend, amely szabad kezet, időt és teret adott a munkatársaknak?

A PwC tanácsadó cég bejelentette, hogy 2024 januárjától szigorítja a távmunka szabályait az Egyesült Királyságban dolgozó alkalmazottai számára. Az új irányelvek értelmében a dolgozóknak hetente legalább három napot kell az irodában vagy ügyfeleknél tölteniük. A cég mostantól nyomon követi, hogy az alkalmazottak hol dolgoznak, hasonló módon, ahogy a munkavégzéshez kapcsolódó elszámolható óráikat is monitorozzák - számolt be a minap a The Guardian.

Ez a döntés markáns elmozdulást jelent a korábbi hibrid munkamodellből, amely rugalmasabb volt, és lehetővé tette a munkavállalók számára, hogy otthonról dolgozzanak.

Az új szabályozás egyértelműen azt célozza, hogy az alkalmazottak a munkaidejük legalább 60%-át az irodában vagy ügyfeleknél töltsék. A cég minden hónapban adatokat küld majd az egyes dolgozóknak munkavégzési helyeikről, és ezeket az adatokat a karrier coach-ok is megkapják. A cél az új irányelv egységes és következetes alkalmazása.

Amire választ kaphat cikkünkben:

  • Milyen folyamatok zajlanak a home office terén?
  • Miért rendelik vissza a cégek az irodába az embereket?
  • Van, ahol 5 nap a bejárás. Mivel indokol a cég?
  • Mit reagálnak a dolgozók a munkáltatói lépésekre?

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés