Portfolio signature

Már étteremre sincs pénze az amerikaiaknak

A felszínen továbbra is erősnek tűnik az amerikai fogyasztó, azonban egyre több jel utal arra, hogy ez nem marad sokáig így. Ez pedig az amerikai gazdaság növekedési kilátásai mellett azt is nagymértékben megtudja határozni, hogy milyen befektetések teljesíthetnek jól, vagy éppen rosszul. Ebben a cikkben alaposabban megnézzük, mennyire egészséges Amerika motorja, a fogyasztás és, hogy ez mit jelent a befektetéseinknek.
Ingyenes lakossági befektetői klubrendezvény, melyet elsősorban privát és prémium banki ügyfeleknek ajánlunk, a részvétel ingyenes.

Az amerikai gazdaság működését az elmúlt években szélsőséges kettősség jellemzi. Míg a feldolgozóipar és az ingatlanpiac évek óta rosszul teljesít, addig az amerikai fogyasztó sokáig egészségesnek tűnt és és folyamatosan emelkedő költéseivel tartotta magasan az amerikai gazdasági növekedést. A fogyasztás növekedésben betöltött szerepe már csak a gazdasági súlya miatt is kiemelkedő: a GDP-n belül a fogyasztási kiadások részesedése több, mint 70%.

A helyzet a felszínen továbbra is változatlannak tűnik, hiszen például a harmadik negyedévre a Fed-modellje 2,9%-os évesített negyedéves GDP-növekedést vár és a kiskereskedelmi forgalom is még 2% felett bővül. Azonban egyre több az olyan jel, ami szerint a fogyasztók már rég nem olyan erősek, mint korábban voltak. Ennek ráadásul már nem csak a keresletre van hatása, de a munkaerőpiacon is elkezdte éreztetni a hatását.

Ha minden rendben, miért nem járnak étterembe az emberek?

A lenti ábra logikája lényegében a beszerzésimenedzser-indexekéhez (BMI) hasonlítható. A 100 feletti érték az aktivitás növekedését, a 100 alatti pedig annak csökkenését mutatja. 2024 eleje óta az éttermi BMI lényegében a nagy pénzügyi válsághoz hasonló mértékben esik vissza, azaz azt mutatja, hogy vagy drasztikusan megváltoztak az amerikaiak költési szokásai, vagy egyre kevesebbet költenek és már a drágább, luxusnak számító kiadásokat kezdték el először visszafogni.

Amire választ kaphat cikkünkben:

  • Az amerikai fogyasztó csak a felszínen tűnik erősnek, közben egyre több kompromisszumra kényszerül
  • Megmutatjuk hol érhető tetten legjobban az alkalmazkodás
  • Kitérünk arra is, hogy ezeknek az új trendeknek kik lehetnek a nyertesei és a vesztesei
  • Végül pedig arra, hogy ez az egész mit jelent annak fényében, hogy a Fed tegnap 50 bázisponttal csökkentette a kamatokat

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés