A General Motors mellett a rivális Ford is tervezi a CATL technológiájának licencelését, hogy alacsony költségű akkumulátorokat gyártson Michiganben épülő akkumulátorgyárában,
az amerikai törvényhozók azonban már aggályokat fogalmaztak meg a cég tervével kapcsolatban.
A GM esetében a tervezett üzemet a japán TDK finanszírozná és üzemeltetné. Az üzem az Egyesült Államok déli részén épülne, és több mint 1000 munkahelyet teremtene.
A tárgyalások még folyamatban vannak, és sok részlet tisztázatlan. Egy esetleges megállapodás segíthetne a GM-nek az olcsóbb akkumulátorok gyártásában, és az Egyesült Államokban történő összeszereléssel elkerülhetné az új amerikai vámokat.
EV-stratégiánk olyan termékek tervezésére összpontosít, amelyek tovább csökkentik a költségeket, javítják a teljesítményt és lokalizálják a gyártást. Az akkumulátortechnológia ennek a stratégiának az egyik legfontosabb eszköze. Nem kommentáljuk a spekulációkat
- áll a GM közleményében.
Az autógyártóknak jelentős tőkeköltségekkel kell szembenézniük az új elektromos járművek és akkumulátorok gyártása során, miközben igyekeznek megfelelni a szigorú kibocsátási előírásoknak. Ipari tisztviselők szerint, ha a Fordnak engedélyezik a CATL-üzletet, más autógyártók is követhetik a példáját a költségcsökkentés érdekében.
Címlapkép forrása: Shutterstock