Közös kínai-magyar vonatgyár épülhet
Gazdaság

Közös kínai-magyar vonatgyár épülhet

Portfolio
A magyar Acemil Csoport a kínai CRRC Zhuzhou Locomotive-val közösen gördülőállomány gyártó üzemet építhet Magyarországon, amely az európai piacra gyártana vasúti járműveket - számolt be a railwaygazette.

A CRRC ZELC egyike a kínai állami tulajdonú holdingcsoport hat leányvállalatának, amely több mint 10 000 embert foglalkoztat. A gyártóüzemek pedig az információk szerint várhatóan már a jövő évtől működésbe léphetnek. Emellett a két vállalat egy vasúti oktatással és képzéssel, kutatással és fejlesztéssel foglalkozó létesítményt is szeretne létrehozni.

Az Acemilben személyében a kínai csoport úgy véli, hogy megbízható helyi partnerre talált, miután a tárgyalások a lap információi szerint azt követően gyorsultak fel a két fél között, miután Hszi Csin-ping kínai elnök májusban hazánkban járt. A magyar logisztikai, vasútgyártó, energetikai és informatikai csoport 2022 végén alakult, kezdetben a Kína-Európa vasúti logisztikával foglalkozott a cég, amely teljes mértékben egy magántőkealap tulajdonában van.

Az információk szerint a CRRC ZELC az európai piacra fővonali és a tolatómozdonyokat, elektromos motorvonatokat, illetve kétszintes szerelvényeket tervez gyártani.

A CRRC ZELC és az Acemil elképzelései szerint a jövőben mind a négy említett termékcsaládot Magyarországon lehetne gyártani.

„Egy karbantartási bázist is létrehozunk itt, hogy kiszolgáljuk az európai piacra gyártott meglévő és jövőbeli termékportfóliót. Nem csupán vasúti járműveket szeretnénk eladni ügyfeleinknek, hanem egy teljes körű szolgáltatási csomagot is kínálni szeretnénk karbantartó személyzettel. Tapasztalataink szerint az ügyfelek jelenlegi igényei olyan teljes körű szolgáltatási csomagok, amelyek lehetővé teszik számukra, hogy kevesebbet aggódjanak a karbantartás miatt - mondta Kovács Dávid az Acemil igazgatósági tagja, majd hozzátette, hogy

„Biztosak lehetünk abban, hogy számos okból hatalmas igény lesz új mozdonyokra. Jelenleg körülbelül 55 000 mozdony van Európában. Nyugat-Európában ezek átlagos életkora 20-23 év, Kelet-Európában 35 év, Magyarországon pedig 40-50 év. Európában zöld átmenet zajlik, és az uniós intézmények további előrelépést várnak a hálózatok villamosításában és az általános dekarbonizációban. A meglévő beszállítók egyszerűen nem lesznek képesek lépést tartani ezzel az igénnyel.”

Az Acemil a CRRC egy másik leányvállalatával, a CRRC Shandong Co-val is megállapodást kötött tehervagonok közös gyártásáról és összeszereléséről Magyarországon, amelyhez külön gyárat építenének.

A CRRC Shandonggal már van egy meglévő együttműködésünk

- mondta Kovács, hozzátéve, hogy

már a jövő év első negyedévében elkezdődhet a vagonok gyártása.

A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Portfolio

FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Ez a halál csókja a magyar egészségügyben

Vezető modellező

Vezető modellező
Díjmentes előadás

Kisokos a befektetés alapjairól, tippek, trükkök a tőzsdézéshez

Előadásunkat friss tőzsdézőknek ajánljuk, összeszedünk, minden fontos információt arról, hogy hogyan működik a tőzsde, mik a tőzsde alapjai, hogyan válaszd ki a számodra legjobb befektetési formát.

Díjmentes előadás

Hogyan vágj bele a tőzsdei befektetésbe?

Mire kell figyelned? Melyek az első lépések? Mely tőzsdei termékeket célszerű mindenképpen ismerned?

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Ügyvédek

A legjobb ügyvédek egy helyen

Future of Finance 2024
2024. szeptember 17.
Követeléskezelési trendek 2024
2024. szeptember 18.
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
2024. szeptember 18.
Budapest Economic Forum 2024
2024. október 17.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
Esnek az amerikai tőzsdék a tengerentúli munkaerőpiac adat után