A Boeing és az amerikai Nemzetközi Gépész Szakszervezet közötti szerződés szeptember 12-én jár le.
Megállapodás hiányában a Washington állambeli dolgozók 16 év után először léphetnek sztrájkba.
Jon Holden, az IAM 751-es körzetének elnöke pesszimista a megegyezés esélyeit illetően:
Minden fő kérdésben - bérek, egészségügyi ellátás, nyugdíj, szabadidő - messze vagyunk a közös állásponttól.
Bár mindkét fél sztrájk nélkül szeretne megegyezni, a szakszervezeti tagok elégedetlensége és a korábbi engedmények megnehezítik a tárgyalásokat.
A Boeing új vezérigazgatója, Kelly Ortberg igyekszik javítani a szakszervezettel való kapcsolatot, de Holden szerint ez még nem látszik a tárgyalóasztalnál.
A Boeing leállása széles körű hatással járna az amerikai gazdaságra, tekintettel a vállalat jelentős szerepére és kiterjedt beszállítói hálózatára. Emellett a légitársaságok már most is küzdenek a Boeing késedelmes szállításai miatt.
A szakszervezet jobb munkakörülményeket és garanciákat követel, míg a Boeing a vállalat pénzügyi helyzetére hivatkozik. Az elmúlt öt évben a cég 33,3 milliárd dollár működési veszteséget halmozott fel.
A Boeing az elmúlt években számos problémával küzdött, beleértve a 737 Max tervezési hibájából eredő halálos baleseteket, a minőségi és biztonsági kérdéseket, valamint a jelentős pénzügyi veszteségeket.
Címlapkép forrása: Shutterstock