Előfizetői tartalom

Kiderült a vasúti összeomlás oka, két csavar is van a történetben

Portfolio
Két törött csavar okozta a Keleti pályaudvaron bekövetkezett vonatkisiklást. A jelentés szerint ezek a csavarok az egyik sínpárt rögzítették a váltó tolórúdjához, és törésük megakadályozta a megfelelő váltómozgást, ami a szerelvényt a szomszédos, nem számára kijelölt vágányra terelte – derül ki a Telex által kiszúrt Építési és Közlekedési Minisztérium Közlekedésbiztonsági Szervezetének előzetes jelentésből.

A jelentés rámutat, hogy a váltórúdnak át kellett volna tolnia a csúcssíneket a helyes pozícióba, hogy a vonat a saját vágányán maradjon, de a törött csavarok miatt ez nem sikerült. Az esemény során a biztosítóberendezés nem érzékelte a tolórúd hibás mozgását, de a mozdonyvezető időben észlelte a problémát, és vészfékezéssel megállította a vonatot, megelőzve...

Kedves Olvasónk!

A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.

Cikkarchívum előfizetés

  • Portfolio.hu teljes cikkarchívum
  • Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái

Előfizetés