A turisták mintegy háromnegyede fenntartható utazási célpontot keres a következő egy évre – derül ki a Booking.com nemrég készített felméréséből. A megkérdezettek fele ugyanakkor úgy látja, hogy nincs elegendő ilyen utazási ajánlat. Ennek oka az lehet, hogy tömeges mértékben, pláne üzletileg rendkívül nyereséges módon ma még nehezen értékesíthető a fenntartható turizmus, az energiahatékonyságnak, az ökotudatosságnak ugyanis komoly költségvonzata van.
Zöld trendek az utazásban
A nagyobb turisztikai szolgáltatóknál ugyanakkor megfigyelhető már az a trend, hogy nyitnak a környezetvédelem felé, ami sokszor jól felfogott gazdasági érdekük is – mondta a Portfolio-nak Tarnóczi Barna, a Tensi Holiday értékesítési igazgatója. „Az újabb tengerjáró hajók már LNG-vel működnek, ez pedig lényegesen kevésbé szennyező, mint a korábbi típusokra jellemző dízelolajjal történő meghajtás. A nagyobb légitársaságok újabb repülőgépei pedig egyre környezetbarátabb hajtóművekkel működnek, sokszor zöld üzemanyagot használnak fel, és 30-40%-kal kisebb a fogyasztásuk. Ezek persze csak az első lépések, de azért elmozdult a turisztikai iparág a fenntarthatóság felé”.
Tarnóczi Barna az új zöld trendek kapcsán kiemelte: aki repülővel utazik, az vásárolhat a repülőjegy árán felül úgynevezett carbonfootprint offsetet, amivel vállalja a légitársaság, hogy az abból befolyt összeget környezetvédelmi célra költi. Továbbá turista tengerjáró hajókon már nincsenek műanyag evőeszközök és poharak, mindent üveg- vagy fémedényben, újrahasznosítható anyagokban tálalnak fel.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!