Az elmúlt időszakban egyre több nemzetközi vállalat, a McDonald's-tól a Mercedes-Benzig, negyedéves jelentése szól arról, hogy a fogyasztók világszerte egyre óvatosabbak. A jelenség egyaránt érinti az Egyesült Államokat és Kínát is, bár az okok eltérőek.
Kínában a keresletet az ingatlanpiac rossz helyzete, a romló munkaerő-piaci helyzet és a lassuló gazdaság miatti óvatossági motívum húzza le. Az Egyesült Államokban egyes háztartások, különösen az alacsonyabb jövedelműek, a magas infláció után nehéz helyzetben érzik magukat. Az amerikai munkaügyi minisztérium jelentése szerint júliusban lassult a munkaerő-felvétel, és az amerikai munkanélküliségi ráta 4,3%-ra emelkedett. Ez egyben azt is jelenti, hogy jelenleg a világ fogyasztóinak egy jelentős része nyomás alatt van.
Az, hogy a kínai fogyasztó egyre óvatosabb nem újdonság, viszont az amerikai fogyasztó gyengélkedése új keletű jelenség. Ez pedig a nemzetközi vállalatoknak így már kettős csapást jelent. Ennek ékes bizonyítéka, hogy a mostani jelentési szezonban számos vállalat figyelmeztetett az eladások gyengülésére, és csökkentette nyereségprognózisát, mindkét országban tapasztalható nehézségekre hivatkozva. Ez még a mostani adatokon nem látszik egyelőre, hiszen a LSEG pénzügyi adatszolgáltató becslései szerint az S&P 500 második negyedéves egy részvényre jutó nyereségének éves növekedése 12,4%-os lesz, 4,9%-os árbevétel-növekedés mellett.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!