A vállalati utazási költségek, beleértve a repülőjegyeket, vonatjegyeket, szállodákat és egyéb kiadásokat, várhatóan csak 2027-re érik el újra a járvány előtti szintet, ha figyelembe vesszük az inflációt. Pénzromlás nélkül számolva azonban a globális vállalati utazások költségei az év végére elérik az 1480 milliárd dollárt, ami meghaladja a járvány előtti szinteket. A GBTA felmérése szerint a késések és járattörlések miatt sok üzleti utazó kevésbé hajlandó repülőre szállni, emellett a környezetvédelmi aggályok is hozzájárultak a repülések számának csökkenéséhez – írja a Financial Times.
Számos nagyvállalat, köztük a PwC, az EY és a Marsh McLennan is bejelentette, hogy csökkenteni kívánják légiközlekedési kibocsátásaikat, több találkozót sűrítenek egy utazásba, vagy csak hosszabb utakra használnak repülőgépet. Neufang szerint az egynapos üzleti utak nehézségei, a korai indulások és késői visszaérkezések is közrejátszanak abban, hogy ezek népszerűtlenné váltak.
Andrew Crawley, az American Express Global Business Travel elnöke ugyanakkor optimista: bár a repülőjegy- és szállodai árak jelentősen emelkedtek az elmúlt években, a vállalatok utazási költségvetése végül követni fogja az árak emelkedését. A nagy multinacionális vállalatok továbbra is növelni kívánják utazási kiadásaikat, míg a kisebb és közepes méretű vállalkozások valószínűbb, hogy a gazdasági helyzetük fényében döntenek ezekről. Crawley úgy véli, hogy az utazási problémák nem fogják elriasztani az embereket az üzleti utazásoktól, mivel vagy szükség van egy személyes útra, vagy nincs.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images