Napjainkban az FMCG-szektor éllovasa a Lidl, mely a hazai élelmiszerkiskereskedelmi láncok egy üzletre jutó árbevételének akár 10-szeresét is képes kitermelni egyetlen esztendő alatt – írja a Területi Statisztika júliusi számában megjelent A hazánkban működő élelmiszer-ellátási láncok hálózatának formálódása, 1989–2023 című cikkében Sikos T. Tamás és Szendi Dóra, a Miskolci Egyetem kutatói, akik a hazai kiskereskedelmi piacot tekintik át.
Erősebbek a külföldiek
A külföldi tulajdonú multinacionális üzletláncok a hazaiaknál jóval hatékonyabbak, mindössze 1432 üzleti egységgel értek el kimagasló forgalmat a hazai láncok 6918 boltjával. „Sikerük egyrészt üzletméretükből fakad, másrészt pedig a centralizált vállalatirányításukból és a hatékonyabb működtetésükből (logisztika, energiagazdálkodás stb.) továbbá, hogy főleg városokban vannak jelen” – mutat rá a kutatás.
2016 és 2022 között a három diszkontlánc kiemelkedik a mezőnyből (a Lidl 160,5, az Aldi 119,2 és a Penny Market 90,3%-os 2016 és 2022 közötti növekedéssel), mivel az egy üzletre jutó forgalmuk emelkedése jelentős mértékben meghaladja versenytársaikét, melyhez viszonylag alacsony üzletszám társul.
Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!
Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!