Az elmúlt néhány évben azt láttuk, hogy [a konténerhajózási] piac meglepően ellenálló maradt a recessziótól való félelemmel szemben"
- mondta Clerc a CNBC-nek. Hozzátette, hogy az amerikai készletek magasabbak ugyan, mint az év elején voltak, de nem olyan szinten vannak, ami aggasztó lenne vagy jelentős lassulást jelezne előre.
Clerc szerint a kiskereskedők és fogyasztói márkák vásárlási megrendelései továbbra is erősek.
Úgy tűnik, hogy ez még mindig elég erős... legalábbis az adatok és a mutatók alapján úgy tűnik, hogy még mindig jó fogyasztói bizalomra utalnak."
Az elmúlt héten felerősödtek a recesszióval kapcsolatos aggodalmak az Egyesült Államokban, miután gyengébb munkahelyi adatok érkeztek. Az amerikai kiskereskedelmi készletek májusban 5,33%-kal emelkedtek az egy évvel korábbihoz képest.
Clerc elmondta, hogy a kínai export volt az erős konténerforgalom motorja. A dán cég 2022-re borúlátó kilátásokat fogalmazott meg az infláció és globális recesszió veszélye miatt. E tényezők kombinációja 2023-ban lefelé húzta a fuvardíjakat és csökkentette a Maersk nyereségét.
Ez részben megfordult idén a Vörös-tengeren tapasztalható növekvő geopolitikai feszültségek miatt. A hajózási vállalatok kénytelenek voltak Afrika déli partjai körül terelni útvonalaikat.
Clerc szerint ezek a terelések legalább az év végéig folytatódnak. "Ez rövid távon magasabb költségeket jelent", mondta Clerc. Ha fennmaradnak ezek az útvonalváltoztatások, akkor "jelentős inflációt" tapasztalhatnak költségeikben.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Portfolio