A Continental autógumik, fékrendszerek, autóbiztonsági berendezések és alkatrészek gyártására specializálódott. A cég hétfőn jelentette be, hogy vizsgálja a részlegei szétválasztásának lehetőségét.
A sajtótájékoztatón Nikolai Setzer vezérigazgató és Philipp von Hirschheydt, az Automotive Executive Board tagja elmondta, hogy külső tényezők vezettek a döntéshez, például a változó piaci környezet. Setzer szerint egy független autóipari üzletág rugalmasabban tudna reagálni ezekre a változásokra. Emellett független vállalatként az autóipari üzletág könnyebben tudna partnerséget kötni más cégekkel. A szétválás várhatóan 2025 végére fejeződhet be.
A Continental-csoportnak hat gyára, egy gumiabroncs-kereskedelmi központja és egy fejlesztési központja is van Magyarországon, ezekben több mint nyolcezer embernek adnak munkát.
Idén januárban Lázár János építési és közlekedési miniszter azt nyilatkozta, hogy a német Continental makói üzemében példátlanul megalázó módon foglalkoztatják a munkavállalókat. Tavaly nyáron már elbocsátottak magyar dolgozókat Makón, miután vendégmunkások érkeztek, akiket a hazai dolgozóknak kellett betanítaniuk. Az év aztán újabb ötven dolgozó elbocsátásával zárult.
A magyarországi Continental hétfőn késő este válaszolt a Telex kérdéseire, közleményükben azt írták: „A mai nemzetközi sajtóközleményben a Continental csoport stratégiai, cégstruktúrával kapcsolatos globális lépését jelentette be, a közleményben elérhető minden információ.” Hozzátették továbbá: „A bejelentésnek nincs köze a cikkben hivatkozott, már korábban kommunikált globális létszámváltozáshoz.”
A Continental működésében Magyarország kiemelt szerepet tölt be. Ennek fényében, valamint a rendelkezésre álló információk alapján annyit megerősíthetünk, hogy a program elsődleges fókuszában nem a magyarországi gyárak és fejlesztőközpontok állnak
– írták közleményükben.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images