Portfolio signature

Külföldön már hódít a mesterséges intelligencia, de a magyar éttermek még óvatosak

A magyar vendéglősök még nem használják széles körben a mesterséges intelligenciát, de egy-egy munkafolyamatot már képes támogatni az AI. A kiemelkedően jól dolgozó munkavállalók teljesítményének elemzésére, így munkájuk elismerésére például kiváló. A Portfolio által megkérdezett piaci szereplők szerint idővel jelentős piaci hatásai lehetnek a szektorban annak, ha az AI-technológia igazán beindul.

„Új receptúrák kialakítására, ételkülönlegességek kikísérletezésére alkalmas lehet a mesterséges intelligencia. Esetleg arra, hogy pillanatokon belül összeállítson egy étlaptervet. Azt azonban nem gondolom, hogy a vendégek különleges igényeinek feltérképezésére jelenleg megfelelő” – értékelte a jelenlegi helyzetet Kovács László, a Magyar Vendéglátók Ipartestületének elnöke. Szerinte ugyanakkor azok a piaci szereplők, akik használni kezdik majd, az AI-fejlesztések előrehaladtával nagy előnyre tehetnek majd szert Magyarországon is, főleg akkor, ha fel tudják térképezni a vendégeik szokásait.

„Az a helyzet, hogy Magyarországon a vendéglátóegységek 90 százaléka kis- vagy családi vállalkozásként működik. Nincsenek olyan informatikai szakembereik, akik az AI-technológiára épülő rendszereket üzemeltetnék” – számolt be a jelenlegi helyzetről Kovács László. „Kevés a 40-es tulajdonos, inkább az 50-60 év közöttiek vannak többségben, akik ráadásul az új technológiát nem is nagyon akarják megtanulni” – vélekedett.

Pedig a nemzetközi trendek afféle mennek, hogy akár a rendelések felvételében, akár a fizetési megoldásoknál áttörés lesz a mesterséges intelligenciára épülő rendszerek használata miatt. Nemzetközi szinten, főleg a gyorséttermi kiszolgálásnál egyre több munkafázisban próbálják alkalmazni a mesterséges intelligenciára épülő rendszereket. Sokszor ugyanis már az alapanyagrendeléssel vagy a rendelések teljesítésének felgyorsításával kapcsolatban is egyre inkább építenek az új technológiákra, így gyorsítja a folyamatokat és csökkentve a költségeiket, hogy versenyképesebbek lehessenek a fogyasztói árak kialakításakor. Egy Tonny Pizza nevű cég például arról számolt be, hogy a rendelések automatizálásával és a fizetési rendszerek fejlesztésével óránként 3 db extra rendelést tudnak fogadni, és az újítás nagymértékben emelte az árbevételüket.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés