Bár a 38 ezres városban aláírást is gyűjtöttek egy népszavazásra, hogy a település vezetése ne tudja keresztülvinni a tiltást, nem sikerült a kellő számú szignót összeszedni.
A svájci legfelsőbb bíróság úgy döntött, hogy az intézkedés nem irányul a szabad verseny korlátozására, hanem a „vizuális szennyezés” ellen küzd, és megadja az állampolgároknak a jogot, hogy ne kelljen szembesülniük a kéretlen reklámokkal.
Mathias Buschbeck zöldpárti városi tanácsos szerint az intézkedés révén a szükségtelen fogyasztással is fel akarják venni a harcot.
Az egykor 172 óriásplakát több mint háromnegyedét eltávolítják a városból, a maradékot pedig kulturális és sportreklámok számára tartják fenn.
A tilalom minden olyan reklámra vonatkozik, amely közterületről látható, beleértve a magántulajdonban lévő ingatlanokon elhelyezetteket is.
Svájc fővárosában, Bernben, illetve legnagyobb városában, Zürichben is terveznek hasonló intézkedéseket: előbbiben a legtöbb kültéri reklámot betiltanák, utóbbiban csak az energiaigényes digitális képernyőkön futókat.
A trend ugyanakkor veszélyt jelent a kültéri hirdetési iparra, amelynek értéke mintegy 400 millió svájci frank (160 milliárd forint).
Markus Ehrle, az iparági szövetség elnöke szerint a pénz ehelyett a nagy internetes cégekhez, például a Google-hoz vagy a Metához áramlik. Hozzátette, az online hirdetések sokkal energiaigényesebbek, mint az óriásplakátok.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images