A Canalys adatai szerint az Apple piaci részesedése Kínában 14 százalékra esett vissza a második negyedévben az első negyedévi 15 százalékról és az egy évvel korábbi 16 százalékról.-
Ennek eredményeként az Apple, amely tavaly ilyenkor még a harmadik legnagyobb okostelefon-gyártó volt Kínában, mostanra a hatodik helyre esett vissza mintegy 9,7 millió szállított termékkel.
Ez volt az első olyan negyedév a történelemben, amikor a hazai gyártók uralják mind az első öt helyet
- mondta Lucas Zhong, a Canalys elemzője.
Ami a top 5-öt illeti, a Vivo visszavette vezető pozícióját 19 százalékos piaci részesedéssel és 13,1 millió szállított készülékkel főként az "618" e-kereskedelmi fesztivál alatt zajló erős offline és online eladásoknak köszönhetően. Az Oppo megőrizte második helyét 11,3 millió darabbal, amit az új Reno 12 széria bevezetése támogatott. A harmadik helyen pedig a Honor végzett 10,7 millió szállított készülékkel.
A Huawei is jelentős növekedést mutatott. A cég 15 százalékos piaci részesedéssel és 10,6 millió szállított készülékkel a negyedik helyen végzett. Ez különösen figyelemre méltó annak fényében, hogy egy évvel korábban még nem került be az első ötbe. A Mate 60 okostelefon piacra dobása azonban fellendítette az eladásokat Kínában.
A Xiaomi az ötödik helyen végzett. A cég első elektromos autója, az SU7 által keltett felhajtás is hozzájárult, hogy a K70 és a 14-es zászlóshajó sorozat jól teljesítsen.
Az Apple számára komoly kihívást jelent a kínai piacon való helytállás. Fontos lesz számukra szolgáltatásaik lokalizálása Kínában, mivel a helyi márkák már agresszívan integrálják termékeikbe a generatív AI-t.
- tette hozzá Zhong.
Címlapkép forrása: Portfolio