A Soroksári út felett átvezető vasúti vágányokat augusztusban zárják le, mivel a fővárosi közútkezelő nem engedélyezi az út kétszer egy sávra szűkítését a téli iskolai szünetig. Ezek a vágányok kötik össze Ferencváros állomást a Budapest-Belgrád vonal fővárosi szakaszával, és innen ágazik ki a Gubacsi híd szárnyvonala is, amely négy konténerterminál (MCC, METRANS, Masped, Budapesti Szabadkikötő) egyetlen elérhetőségét biztosítja.
Az ötödik és legnagyobb fővárosi konténerterminál, a Budapesti Intermodális Logisztikai Központ (BILK) is ebből a vonalból ágazik ki délebbre. Az elkövetkező hónapokban azonban négyszer három napra lezárják a rossz állapotban lévő Gubacsi hidat is.
A budapesti kombinált terminálok az elmúlt évtized átlagában Magyarország nemzetközi áruforgalmának tizedét bonyolították le.
A Gubacsi híd annyira rossz állapotban van, hogy már évek óta lépésben haladnak rajta a vonatok. Kisebb tömegű mozdonyokat kell használni, ami drága és lassú megoldás. Teljes felújítás nem lesz, mert nincs rá pénz, pedig 2017-es kormányhatározat van arról, hogy bruttó 10 milliárd forintért fel kell újítani a hidat - írja a lap.
Egy idei kormányhatározat bruttó 44 milliárd forintból valósítaná meg a fejlesztést közvetlen uniós (CEF) forrásból; ez az összeg nincs felfüggesztve.
Néhány nap lezárás nem tűnik tragikusnak, de a szakemberek szerint hónapokon át késések várhatók a vonatközlekedésben, növekedhetnek a költségek az áruszállításban, rontva a magyarországi termelő vállalatok versenyképességét - írja a G7.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images