Használt dízelmozdonyokat szerez be a MÁV - Már úton az első
Gazdaság

Használt dízelmozdonyokat szerez be a MÁV - Már úton az első

Portfolio
A MÁV-VOLÁN-csoport a német Henschel által gyártott 15 jó állapotú, megbízható dízelmozdony bérbevételét tervezi egy svéd lízingcégtől. Az első dízelmozdony július végén érkezik meg Magyarországra. A mozdonyok műszaki átalakítása és sikeres hatósági engedélyeztetési eljárása után várhatóan ősszel állnak majd forgalomba - közölte a MÁV. Korábban a Magyar Közlekedési Klub és a Közlekedő Tömeg is bírálta a beszerzést, mondván, hogy nem oldja meg a legnagyobb problémákat a vasúti közlekedésben.

A megnövekvő utazási igény és a járműhiány enyhítése érdekében a vasúttársaság folyamatosan dolgozik – rövid távú, átmeneti megoldásként – a tartósan bérelhető használt járművek üzembe állításán is. A tavaly ősz óta az AKIEM-től bérelt Siemens Eurosprinter villamosmozdonyok igénybevételéhez hasonlóan további használt járművekkel bővülhet a MÁV-START és MÁV Rail Tours flottája.

A vasúttársaság a német Henschel által gyártott 15 jó állapotú, megbízható dízelmozdony igénybevételét tervezi egy svéd lízingcégtől.

A Henschel TMe sorozatú dízelmozdonyokat korábban a Dán Állami Vasúttársaság (DSB) használta távolsági InterCity forgalomban, onnan került a Nordic ReFinance cég állományába. A svéd céggel a MÁV-VOLÁN-csoport leányvállalata, a MÁV Rail Tours köt szerződést. A MÁV-START a mozdonyokat a MÁV Rail Tours Kft-vel meglévő hatályos együttműködési megállapodás keretében veszi igénybe.

A vontatójárművek jó műszaki állapotban vannak. A megbízhatóságuk jóval meghaladja a jelenlegi állományét, a mozdonyok jelenlegi a tulajdonosának kimutatása szerint rendelkezésre állási mutatójuk kiemelkedően magas. A korszerűnek mondható turbó feltöltésű dízelmotorjukat a General Motors gyártotta, a károsanyag-kibocsátásuk is kedvezőbb a saját dízelmozdonyainkhoz képest. A mozdonyvezető fülkéje ergonomikus és légkondicionált, valamint a mozdonyvezetők munkáját segítő visszapillantó kamerarendszerrel van felszerelve.

A mozdonyok érkezésük után megkapják az új arculatnak megfelelő külső fóliázást, továbbá ellátják azokat – a biztonságos közlekedéshez szükséges – vonatbefolyásoló berendezéssel (EVM) és a MÁV-START mozdonyain rendszeresített mozdonyfedélzeti berendezéssel (MFB).

A mozdonyok az első mozdony engedélyeztetését, forgalomba helyezését követően érkezhetnek, és várhatóan év végéig, átalakításuk után, állhatnak forgalomba.

Ősztől elsősorban a Nyugat-Magyarországi nagy utasforgalmú vonatokon láthatják az utasok a vonatok élén.

Ahogyan azonban arról korábban is beszámoltunk, a Magyar Közlekedési Klub Facebook-oldalán a beszerzésre még június elején úgy reagált, ez „kétes üzlet”, motorvonatokra sokkal nagyobb szükség lenne.

A tárgyalt hattengelyes mozdonyok a 80-as évek elején készültek, képességeiket tekintve messze meghaladják a jelenlegi magyar igényeket: az M41-es mozdony [„Csörgő”] 1324 kW-os névleges teljesítményéhez képest ez a gép 2461 kW értéket, valamint 175 km/h maximális sebességet tud felmutatni

– írták akkor az új mozdonyokról.

A fő aggály szerintük a „bevethetőségük szerény köre”, ugyanis kevés dízelvontatású személyvonat van már csak Magyarországon, amelyeket többnyire olyan helyeken használnak, ahol nincs elég motorvonat.

1-3 kocsis személyvonatokat ilyen mozdonnyal vontatni olyan, mintha egy fűszálat traktorral rántanánk ki a földből

– írják.

Felhívják továbbá a figyelmet, hogy problémát jelent a személykocsik hiánya, vagyis a mozdonyoknak nem lesz mit húzni.

A helyes megoldás használt motorvonatok vásárlása volna, hiszen ezek amellett, hogy olcsóbb a közlekedtetésük a párkocsis mozdonyos vonatokénál, a személykocsi-kérdést is megoldják

– írta a Magyar Közlekedési Klub.

A Közlekedő Tömeg Facebook-oldalán hasonlóan arra mutatott rá, hogy a mozdonybeszerzés nem oldja meg a „mellékvonali járműkrízist”.

Egyesületünk üdvözli a járműhiány enyhítését célzó lépést, noha fontos hangsúlyozni: a járműkrízis elsősorban a mellékvonalakat sújtja, az itt még egyáltalán közlekedő motorvonatokat százas nagyságrendben kell azonnal cserélni, ezen a problémán tucatnyi, mellékvonali közlekedésre (pl. tengelyterhelésük okán) alkalmatlan mozdony beszerzése nem segít

– írta a közlekedési civil szervezet.

A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images

Kiszámoló

Új e-mailes átverések

Nagyon terjed az Egyesült Államokban az új e-mailes átverések, amik pofonegyszerűek, mégis végtelenül hatásosak. Az elkövetők megfertőznek olyan emberek számítógépeit, akik sok pénzt keze

MNB Intézet

A szignifikanciatesztelés logikája

Egy viselkedéses közgazdaságtan területén végzett kutatás során arra voltak kíváncsiak a kutatók, hogy a reptéri piszoárok belsejébe ragasztott legyet ábrázoló matrica növeli-e annak az e

Tematikus PR cikk
FRISS HÍREK
NÉPSZERŰ
Összes friss hír
Kiderült: szép csendben gigaösszegű devizahitelt vett fel Kínától a magyar állam

Likviditási szakértő - Vezető modellező

Likviditási szakértő - Vezető modellező

Pénzügyi modellező/vezető modellező

Pénzügyi modellező/vezető modellező
Díjmentes előadás

Kereskedés külföldi részvényekkel

Kezdőként hogyan tudsz külföldi részvényekkel kereskedni? Melyek lehetnek a kiválasztás szempontjai?

Díjmentes előadás

Tőzsdei megbízások helyes használata

Kérdések és válaszok azzal kapcsolatban, hogy mire figyelj, ha kezdő befektető vagy!

Portfolio hírlevél

Ne maradjon le a friss hírekről!

Iratkozzon fel megújult, mobilbaráthírleveleinkre és járjon mindenki előtt.

Infostart.hu Infostart.hu

Eladó új építésű lakások

Válogass több ezer új lakóparki lakás közül Budán, Pesten, az agglomerációban, vagy vidéken.

Sustainable World 2024
2024. szeptember 4.
Követeléskezelési trendek 2024
2024. szeptember 18.
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
2024. szeptember 18.
Budapest Economic Forum 2024
2024. október 17.
Hírek, eseményajánlók első kézből: iratkozzon fel exkluzív rendezvényértesítőnkre!
Ez is érdekelhet
vihar Budapest