Az eladásra kerülő márkák 2023-ban összesen 1,9 milliárd font nettó árbevételt értek el. A vállalat tervezi több csecsemőtápszer-márka értékesítését is, bár erre még nem jelöltek ki pontos időpontot.
Az év elején a Reckitt részvényei jelentős zuhanást szenvedtek el, miután egy amerikai bíróság úgy döntött, hogy 47,1 millió font kártérítést kell fizetniük egy anyának, akinek gyereke az Enfamil tápszer fogyasztása után halt meg. Ez az ítélet precedenst teremthet további hasonló keresetek számára is.
A Reckitt célja az átszervezéssel, hogy erősítse pozícióját a fogyasztói egészségügyi és higiéniai piacon.
A vállalat olyan nagy növekedési potenciállal rendelkező márkákra kíván koncentrálni, mint a Strepsils, Gaviscon, Nurofen, Lysol, Dettol, Finish, Vanish, Durex és Veet.
A vállalat ma tette közzé 2024-es féléves eredményeit. A működési eredmény 4,9%-kal csökkent 1,7 milliárd fontra annak ellenére, hogy a nettó árbevétel 0,8%-kal nőtt. Mindehhez az is hozzátartozik, hogy egy tornádó jelentős károkat okozott egy Enfamil termékeket tároló amerikai raktárban.
Címlapkép forrása: Bryn Colton/Bloomberg via Getty Images