A Budapestre nemrég visszatért Uber ugyanis július elején 80 százalékos engedményt kínált (legfeljebb 3800 forint értékben, legfeljebb 5 útra) utasainak, majd az akció kifutása után egy hasonló feltételű, 50 százalékos kampánnyal folytatta.
A Telex kérdésére, hogy nem tartják-e piactorzítónak a kedvezményeket, az Uber azt válaszolta, mindig betartja az összes helyi törvényt és előírást azokban az országokban és városokban, ahol működik. Így kizárólag olyan utas- és sofőrakciókat hirdetnek Budapesten, amelyek minden jogszabályi előírásnak megfelelnek.
A szabályozásért felelős BKK-t is megkeresték az ügyben, amely kijelentette, a fővárosi taxirendelet a hatósági árral összefüggésben kizárólag a személytaxi-szolgáltatás viteldíjának képzésére és a szolgáltatás során alkalmazható viteldíjra vonatkozóan tartalmaz rendelkezést. Hozzátették, a rendelet arra vonatkozóan viszont nem tartalmaz iránymutatást, hogy az utas mivel fizet, vagy adott esetben milyen akciót érvényesít a szabályosan képzett viteldíj fizetésénél.
A BKK szerint úgynevezett "kuponos akciókra" korábban is volt példa.
Előfordulhatott már korábban is, hogy személytaxi-szolgáltatást közvetítő és szervező szolgálatok kuponokat, illetve különböző kedvezményeket kínálnak az utazóközönségnek.
Az Uber elmondása szerint az online regisztrált sofőrök száma az induláskori 2500-ról mára 5000-re nőtt. Azonban azt nem kívánták nyilvánosságra hozni, hogy hány beregisztrált sofőrrel kötöttek szerződést. Az első havi utasszámmal kapcsolatban sem volt túl közlékeny a cég, csupán annyit írtak, az eddigi eredmények alapján nagyon optimisták budapesti növekedésüket illetően.
A bevételből való részesedéssel kapcsolatban sem derült ki több információ. Nem tudható pontosan, milyen arányban részesül ebből partnercégük, a Főtaxi leányvállalata, az F-Mobilitás Kft., amely biztosítja a diszpécserengedélyt és infrastruktúrát Budapesten.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images