A pénteken bejelentett döntés a második terület az elektromos autók után, amely területen a Bizottság nekimegy Kínának, pontosabban a tisztességtelennek ítélt kínai céges kereskedelmi gyakorlatoknak, (a háttérbeli állami támogatások segítségével) a rendkívül nyomott áron történő uniós értékesítésnek.
A bizottsági anyag szerint a biodízelnél javasolt vámok az EcoCeres Group termékei esetében 12,8%-ot tesznek ki, a Jiaao Group (beleértve a Zhejiang Jiaao Enproenergy Co-t) esetében 36,4%-osak lesznek, míg a Zhuoyue Group (beleértve a Longyan Zhuoyue New Energy Co-t) termékei esetében 25,4%-osak lesznek.
A panaszt benyújtó Európai Biodízel Tanács (EBB) e hónap elején azt mondta, hogy a Kínából érkező biodízel áradata pusztító hatással van az uniós termelésre, számos cég kényszerült üzeme bezárására, vagy a termelés visszafogására, emiatt pedig elbocsátásokra.
Bár a kínai import nem az egyetlen oka ezeknek a döntéseknek, a biodízel-dömping hozzájárult a termelők nehézségeihez
- mondta az EBB.
Az EBB szerint a kínai vállalatok 2023-ban 1,8 millió tonna biodízelt exportáltak az Európai Unióba, ami az összes kínai biodízel export 90%-át tette ki.
Forrás: Reuters
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images