Már a jegybankokat is elérte a probléma
A tőzsdék, légitársaságok után a jegybankokat is elérte a Microsofttal és a Crowdstrike-kal kapcsolatos fennakadások. A norvég jegybank közölte, hogy a bankrendszeri likviditási aukciókat emailen és telefonon keresztül kell tartania, mivel jelenleg nem lehet elektronikusan bejelentkezni a jegybank aukciós felületére.
Súlyos leállások a reptereken: megszólalt a Wizz Aiz, figyelmezteti az utasokat
A Microsoft leállása miatt a Wizz Air azt tanácsolja utasainak, hogy legalább 3 órával a tervezett indulás előtt érkezzenek meg a repülőtérre, hogy elegendő idő álljon rendelkezésre az utasfelvétel és a biztonsági ellenőrzés elvégzésére.
Világszerte fennakadások vannak a légitársaságoknál
Az informatikai hiba világszerte több légitársaságnál is fennakadásokat okoz:
- Úgy tűnik, hogy a legnagyobb problémák az amerikai légitársaságoknál vannak: a United Airlines, a Delta Air Lines és az American Airlines kommunikációs problémák miatt repülési tilalmat rendelt el.
- Az Air France-KLM holland cége közzétette, hogy kénytelen felfüggeszteni a legtöbb szolgáltatását, az Air France pedig azt közölte, hogy egyes célállomásokon fennakadásokat tapasztal.
- A Lufthansánál is technikai nehézségek léptek fel, a cég közleménye szerint jelenleg a profilok és a foglalások lekérdezése korlátozott lehet, folyamatosan dolgoznak a megoldáson.
- A Ryanair arra figyelmeztette az utasait, hogy a lehetséges fennakadásokra egy harmadik fél által okozott informatikai probléma miatt került sor, amely a hálózaton keresztül működő összes légitársaságot érinti. Az ír légitársaság honlapján közzétett közlemény nem részletezte a lehetséges fennakadás jellegét, de azt tanácsolta az utasoknak, hogy három órával a járat indulása előtt érkezzenek a repülőtérre.
- A ferihegyi repülőtéren az Eurowings, a Ryanair és a Wizz Air check-in rendszerei nem működnek, ami késésekhez, torlódásokhoz és jelentősen megnövekedett várakozási időkhöz vezet. A Wizz Air arra kéri utasait, hogy ma legalább 3 órával járatuk indulása előtt érkezzenek a repülőtérre.
- Az indiai fapados légitársaságok, a SpiceJet és az IndiGo is technikai problémákról számolt be, amelyek olyan online szolgáltatásokat érintettek, mint a foglalás, a check-in és a beszállókártyákhoz való hozzáférés. A légitársaságok arra figyelmeztettek, hogy a kézi utasfelvétel miatt hosszú sorok alakulhatnak ki a repülőtereken.
Magyarországot is érinti a Microsoft leállása: késések, torlódások a ferihegyi repülőtéren
Az utasfelvételi rendszer hibája miatt késések és torlódások vannak a budapesti reptéren.
A fél világot megrengette a Microsoft problémája: légitársaságok, bankok, tőzsdék működésében is zavarok voltak
Péntek reggel váratlanul földre kényszerültek az American Airlines, a Delta Airlines és a United Airlines járatai. A légitársaságok kommunikációs problémákra hivatkoztak, röviddel azután, hogy a Microsoft felhőszolgáltatásaival átmenetleg problémák voltak. Az incidens több légitársaságot érintett, írja a Reuters. Nemcsak a légitársaságokra terjedt ki a probléma. A
McDonald's és a London Stock Exchange Group is azok között a nagyvállalatok között volt, amelyek különböző kommunikációs problémákat közöltek.
Fennakadások vannak a spanyol, a berlini és az amszterdami repülőtéren, a legnagyobb brit vasúttársaságnál, a brit Sky tévétársaságnál, továbbá számos ausztráliai és új-zélandi vállalatnál.
Az American és a Delta mellett a United Airlines és az Allegiant Air is problémákról számolt be. A Frontier Group Holdings és a Sun Country szintén jelentett üzemzavarokat. A Frontier korábban azt közölte, hogy egy a Microsoft egy jelentős műszaki problémája átmenetileg befolyásolta működését. Az Allegiant honlapja nem volt érhető el a Microsoft Azure problémája miatt. Csütörtökön 147 Frontier-járatot töröltek, 212 másikat pedig késleltettek - derült ki a FlightAware adatkövető adataiból. Az Allegiant repülőgépeinek 45%-a késett, míg a Sun Country esetében ez az arány 23% volt.
A Microsoft közölte, hogy az üzemzavar csütörtökön este kezdődött, és ügyfeleinek egy része több Azure-szolgáltatással kapcsolatban is problémákat tapasztalt az Egyesült Államok középső régiójában. A Microsoft külön vizsgálja a különböző Microsoft 365 alkalmazásokat és szolgáltatásokat érintő problémát is.
Pénteken a Microsoft közölte, hogy megtalálták a kiváltó okot, és a szolgáltatások többsége helyreállt.
A vállalat szerint azonban egyes ügyfeleknél továbbra is előfordulhatnak problémák a régióban.
Nem ez az első ilyen eset idén. A CNBC emlékeztet, januárban a Microsoft felhőszolgáltatásánál globális kimaradás volt, amely hatással volt az Outlooktól a Teams-ig a cég szolgáltatásaira. Akkor a Microsoft azt mondta, hogy a fennakadás egy hálózati változás miatt történt.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images