A budapesti turizmus jelentősen, akár kétszámjegyű mértékben növekedhet a következő években, ha behozzuk azokat a lemaradásokat, amelyek miatt a környező országok fővárosai vonzóbbak a külföldi utazók körében. Nagy kapacitású szállodákra van szükség és be kell vonzani a prémium utazóknak. Minél több közepes méretű rendezvényre, konferenciára van szükség ahhoz, hogy vonzó legyen a város, és törekedni kell az utazók egyenletes eloszlására időben és térben egyaránt – többek között ezekről beszélgettünk a McKinsey két partnerével, Margaux Constantinnal és Havas Andrással a kedden megjelent, a Mckinsey budapesti turisztikai piacról szóló tanulmánya kapcsán.
Milyen hosszú távú célokat lehet reálisan kitűzni a budapesti turizmus fejlesztésére 2030-ig? HA: A vizsgálatunk eredménye éppen az lett, hogy komoly lehetőségeink vannak arra, hogy a főváros turizmusát fejlesszük. Alapvetően két forgatókönyvet határoztunk meg: egy konzervatívat és egy ambiciózusabbat. Ezek éves szinten 7-12 százalékos növekedést eredményezhetnek a látogatók...
A keresett cikk a portfolio.hu hírarchívumához tartozik, melynek olvasása előfizetéses regisztrációhoz kötött.
Cikkarchívum előfizetés
- Portfolio.hu teljes cikkarchívum
- Kötéslisták: BÉT elmúlt 2 év napon belüli kötéslistái
Előfizetés