Az Egyesült Királyság hivatalos inflációs adatai szerdán érkeznek, a közgazdászok előrejelzése szerint a fogyasztói árindex a BOE 2%-os célszintje körül maradhatott. A brit jegybank augusztus 1-jén dönt arról, hogy a világjárvány kezdete óta először csökkenti-e a kamatlábakat, és ezt a döntést befolyásolhatja az élelmiszerár-infláció közelmúltbeli enyhülése.
A magas élelmiszerár-infláció miatt – amely 2023 márciusában 17%-on tetőzött –, a vásárlók csökkentették kiadásaikat, és jobban figyeltek a leárazásokra. A fogyasztói magatartás megváltozására utaló jelek azonban vannak: a szupermarketekben tett látogatások száma 2%-kal nőtt az egy évvel ezelőttihez képest a Kantar felmérése szerint, ami a legnagyobb havi növekedést jelenti 2024-ben. Emellett a márkás termékek értékesítése gyorsabb ütemben növekszik, mint a sajátmárkás termékeké.
Az élelmiszerboltok közül az Ocadóban egymás utáni ötödik hónapban nőtt a leggyorsabban a forgalom, a július 7-ig tartó 12 hét alatt közel 11%-kal nőttek az eladásai. Az Ocado növekedése az akcióknak és más törzsvásárlói kedvezményeknek köszönhető, amelyek segítségével 1,8%-os piaci részesedést szerzett. A Tesco ezzel szemben több mint két éve a legnagyobb mértékben növelte piaci részesedését: ugyanebben az időszakban 4,6%-kal nőttek az eladásai, így a piac 27,7%-át birtokolja, megelőzve a 15,3%-os J Sainsburyt.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images