A vádak két, 2018-ban, illetve 2019-ben történt szerencsétlenséghez kapcsolódnak Indonéziában és Etiópiában, amelyek során összesen mintegy 346 ember vesztette életét. Az áldozatok hozzátartozói pedig már régóta követelték a Boeing felelősségre vonását.
A baleseteket a vitatott szoftverfunkció, az MCAS (Maneuvering Characteristics Augmentation System) okozta. A rendszer automatikusan lefelé nyomja a repülőgép orrát bizonyos körülmények között, ennek hatására történtek a balesetek is.
A DOJ még májusban állapította meg, hogy a Boeing megsértette a halálos balesetekkel kapcsolatos 2021-es egyezséget.
Azzal, hogy a Boeing beismerte a bűnösségét, a vállalat eleshet a jövedelmező kormányzati szerződésektől az amerikai védelmi minisztériummal és a NASA-val. Ugyanakkor a vállalat mentességet kérhet ezek alól.
A bejelentés szerint a Boeing beleegyezett abba is, hogy legalább 455 millió dollárt fektet biztonsági és megfelelőségi programjainak megerősítésére az elkövetkező három évben. Ezen időszak alatt pedig egy harmadik fél által megbízott felügyelő fogja ellenőrizni a cég tevékenységét, aki évente nyilvános jelentést készít majd.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Getty Images