A kormányszóvivő emlékeztetett: a szövetség és a kormány korábbi megállapodása szerint a régiós átlagárakat kell tartani Magyarországon, hozzátéve, megengedhetetlen, hogy magasabb árat kell fizessenek a magyarok, mint a régió országaiban élők.
Hangsúlyozta, a KSH minden pénteken közzéteszi a régiós átlagárakat, ehhez kell igazítaniuk az itthoni árakat a kereskedőknek. Volt februárban és áprilisban egy beszélgetés a Mollal és kereskedőkkel, most azt látják, hogy néhány forinttal magasabbak az árak - jelezte a kormányszóvivő.
Ha már volt megegyezés, és a kereskedők heteken keresztül hozzá tudták igazítani az itthoni árakat a régiós átlagárhoz, akkor kell lennie megoldásnak anélkül, hogy a kormánynak be kelljen avatkoznia - jelentette ki.
Azt mondta, nem az adótartalom miatt magasak az üzemanyagárak, "sokkal inkább az árrésben, a kereskedők ügyeskedésében kell keresni az okokat".
Vitályos Eszter emellett a reptéri járatkésésekkel kapcsolatban arról is beszélt, hogy nem kapnak megfelelő tájékoztatást azok, akiknek a járata késik vagy azt törölték. Az információhiány és a repülőtéren felmerülő körülmények késztették arra a kormányt, hogy beavatkozásokat kérjen.
Elmondta, Orbán Viktor miniszterelnök utasította Nagy Márton gazdasági minisztert arra, hogy vegye fel a kapcsolatot a Budapest Airporttal és a Hungarocontrollal. A Budapest Airport már gondoskodó helyeket, care zone-okat hozott létre, ahol komfortosabb körülmények, magasabb támlájú székek, fekvőhelyek, ivóvíz, raktár várja a várakozó utasokat, és bébiételekkel, törlőkendővel a kisgyerekesekre is gondolnak.
Úgy folytatta: a légitársaságoknak arra kell törekedniük, hogy minél jobb színvonalú szolgáltatást nyújtsanak. Az utasok információhiánya abból is adódik, hogy akik a földi kiszolgálásban részt vesznek, nem a légitársaságok alkalmazottai, ezért nem akarják a felelősséget vállalni a késésekért.
Beszélt arról is, hogy a légi járatok késésének több oka van: nyáron sűrűbbek a járatok, forgalmasabb a légtér, amelynek az orosz-ukrán háború is befolyásolja a forgalmát. Sok a járatkésés és -törlés Európa-szerte.
Vitályos Eszter igennel válaszolt arra a kérdésre, elvárható-e a légitársaságoktól, hogy tartsák a menetrendet, más esetben fizessenek kártérítést az utasoknak. Jelezte, több fogyasztóvédelmi eljárás van folyamatban légitársaságokkal szemben.
Címlapkép forrása: Shutterstock