A tesztüzem a tavalyi év végén indult, és az első hat hónap tapasztalatai kifejezetten pozitívak. Az ügyfelek örülnek a lehetőségnek és élnek is vele – összegezte az első eredményeket Bozóky Alex, a NÚSZ Zrt. vezérigazgatója.
Anélkül, hogy hivatalosan meghirdették volna a lehetőséget, több mint 4 és félezer megkeresést kaptak a nemzetiutdij.hu oldalunkon keresztül elérhető új ügyfélkapcsolati csatornán fél év alatt, a rekord hívásszám napi 88 volt.
A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. videós ügyfélszolgálata a nemzetiutdij.hu oldalon a „Videóhívás” gombra kattintva érhető el hétfőtől péntekig 8 és 16 óra között, magyar nyelven.
A videós ügyfélszolgálat igénybevételéhez olyan eszközre van szükség, amely képes a videóhívásra: rendelkezik kamerával, hangszóróval és mikrofonnal.
A társaság az eddigi tapasztalatok alapján a mobiltelefon helyett a számítógép, laptop használatát javasolja, mivel az ügyintézés során be kell mutatni a személyes- és járműadatok megerősítéséhez szükséges dokumentumokat, és ezt könnyebben, kényelmesebben lehet megtenni ezen eszközök használata mellett.
A videós ügyintézési csatornán lehetőség van
- e-matrica másik járműre történő átírására (pl: gépjármű eladása/vétele esetén),
- a vásárlás során tévesen rögzített rendszám/felségjel javítására (maximum 3 karakter erejéig),
- pótdíjkedvezmények igénybe vételére, mint a pótdíj éves országos e-matricával történő kiváltására vagy pótdíjmaximalizálási kérelem benyújtására,
- téves detektálással, esetleg e-matrica-igazolással kapcsolatos ügyintézésre,
- továbbá részletfizetési kérelem benyújtására.
Az online felületen közvetlenül lehetőség van az esetleges ügyintézési díj és a pótdíj befizetésére is, bankkártyával, biztonságos banki felületen keresztül.
A címlapkép illusztráció. Címlapkép forrása: Portfolio