A kutatásban résztvevők 52,3%-a gondolta úgy, hogy a kereskedelmi márkás termékek minősége azonos a gyártói márkás termékek minőségével.
A megkérdezettek 14,7%-a vélekedik úgy, hogy a kereskedelmi márkás termékek minősége jobb, mint a gyártói márkás termékek minősége. A tipikus vélemény körükben az volt, hogy jobb, de csak kis mértékben jobb. A megkérdezettek 33,0%-a vélelmezetten gyengébb minőségről számolt be a kereskedelemi márkás termékek esetén. A tipikus vélemény körükben is az volt, hogy gyengébb a minőség, de csak kis mértékben.
A kutatásból az is kiderült, hogy a fogyasztók meg szokták keresni a kereskedelmi márkás termékek csomagolásán azt, hogy ki a termék gyártója. 23,5 százalék ezt minden alkalommal megteszi, 41,8 százalék pedig a legtöbb alkalommmal így tesz. Vagyis koránt sem mindegy az, hogy a gyártó neve feltüntetésre kerül-e a kereskedelmi márkás termék csomagolásán vagy csak a kereskedő neve, mint forgalmazó szerepel rajta.
Megkérdezték továbbá a válaszadókat, hogy milyen típusú termékekből választanak szívesen kereskedelmi márkás termékeket. Nem meglepő módon,
a kereskedelmi márkás termékek az élelmiszerek körében a leginkább kedveltek.
Tőlük lemaradva található a háztartási vegyiáruk kategóriája, de még mindig az élmezőnyben. A középmezőnyben találhatók a kozmetikai termékek, a ruhaneműk, a háztartási eszközök és a barkács termékek. Ezektől kissé lemaradva találhatók a kertápolási termékek, az elektronikai eszközök és a bútorok.
Az élelmiszerek közül a TOP 10-ben végzett termékek sorrendben a tejföl, a tej, a felvágott, az étolaj, a sajt, a joghurt, a túró, az ásványvíz, a liszt és a fagyasztott zöldségek. A lista első két helyezettje elhúzott a mezőnytől, de a középmezőny meglehetősen tömör.
A kutatás eredményei egyértelműen rámutatnak arra, hogy a kereskedelmi márkás termékek ma már nem csupán olcsóbb alternatívát jelentenek a fogyasztók számára, hanem sok esetben minőségi választást is. A válaszadók kétharmada úgy gondolja, hogy a kereskedelmi márkás termékek minősége azonos vagy jobb a gyártói márkás termékek minőségénél. Ez különösen fontos üzenet mind a kereskedelmi láncok, mind a gyártók számára.
Címlapkép forrása: Shutterstock