Portfolio signature

Miként lehet elkerülni egy újabb Hableány-katasztrófát? A belvárosból kikerülhetnek a nagy kikötők

A budapesti dunai hajóforgalom a benyomások ellenére még messze nem annyira zsúfolt, mint akár a bécsi vagy a pozsonyi. Ettől függetlenül szakértők szerint jó lenne rendet tenni a kérdésben, főleg azért, mert kisebb-nagyobb „koccanások” most is előfordulnak hajók között. A koronavírus-járvány okozta leállás már rég a múlté: a Budapestre érkező turisták közül sokan kipróbálják a dunai hajózást is. Ennek biztonságosabbá tételéhez olyan fővárosi tervek valósulhatnak meg, amelyek a belvárosban a kikötők számának csökkentésére, míg a külvárosi részeken új kikötők kialakítására vonatkoznak.

Kisebb koccanások időnként történnek most is, nem érzem úgy, hogy teljesen más lenne a vízi közlekedés, vagyis szigorodott volna a 2019-es Hableány-katasztrófa óta

– nyilatkozta a Portfolio megkeresésére Szalma Botond hajóskapitány, a Mahart korábbi vezérigazgatója, a Magyar Hajózási Országos Szövetség (MAHOSZ) volt elnöke, jelenleg az áru- és teherfuvarozással foglalkozó a Plimsoll Zrt. vezére.

Máshová kerülhetnek a kikötők

Elméletileg szigorították a szabályokat a dunai hajózással kapcsolatban a budapesti szakaszon, a szállodahajók azonban ezeket gyakran nem tartják be. Pedig a pozsonyi vagy bécsi Duna-szakaszon is erőteljesebb a személyi hajóforgalom a budapestihez képest, még sincs akkor vita, mint idehaza jelenleg.

Signature Pro-val ezt a cikket is el tudnád olvasni!

Ez a cikk folytatódik, de csak Portfolio Signature előfizetéssel olvasható tovább. Lapunk kiemelt tartalmaihoz való hozzáférés díja az éves előfizetés esetén most 33%-os kedvezménnyel 19 990 forint. Választhatsz havi csomagot is, melynek költsége 2 490 forint. További információ és csatlakozás az alábbi gombra kattintva!

Signature előfizetés