Négy hónapnyi óvatos javulás után a júniusi német fogyasztói bizalom csalódást okozott: -21,0-ról -21,8-ra esett vissza. Júniusban a költési hajlandóság csökkent, míg a megtakarítási hajlandóság nőtt. Brzeski szerint úgy tűnik, hogy az újabb gazdasági bizonytalanság ismét nyomást gyakorol a német fogyasztói bizalomra.
A labdarúgó Európa-bajnokság előtt még volt remény arra, hogy egy ilyen esemény végre kinyitja a német fogyasztók pénztárcáját. A mai adatok azonban azt mutatják, hogy még a foci sem tudja legyőzni a németek óvatosságát – írja az ING elemzője.
Az ugrásszerűen emelkedő reálbérek és az elmúlt évtized valószínűleg legerősebb bérnövekedése ellenére idén a politikai bizonytalanság és a lassú gazdasági növekedés még mindig csorbítja a fogyasztók költési hajlandóságát. Ha az Euro 2024-nek egyáltalán van bármilyen pozitív hatása, azt inkább a külföldi futballszurkolóknak, mint a német fogyasztóknak kell majd kifejteniük – teszi hozzá.
Felhívja a figyelmet: a labdarúgó bajnokság nem hagyja teljesen érintetlenül a német gazdaságot.
Állítólag a német labdarúgó-válogatott hivatalos mezei elfogytak, és az ismert német sportcikkgyártó már bejelentette, hogy fokozni kívánja a gyártást.
A bizalmi mutatók legutóbbi sorozata aláhúzza a német gazdaság küzdelmét a pozitívabb lendület megszerzéséért. Az év eleji optimizmus visszatérése átadta helyét a realizmusnak. A német futballszurkolók remélik, hogy ugyanez nem vonatkozik a nemzeti csapatuk teljesítményére – zárja gondolatait Brzeski.
Címlapkép forrása: Getty Images